Vragen? Bellen = 085 40 16 555 / Whatsapp = 06 21 56 65 55 * klantenservice gesloten, laat bericht achter
Belgie Nederland
Thuiswinkel waarborg
0
tuincentrum.nl beoordeling trustpilot 9.3
  • Bezorgd tot in de tuin in NL en BE
  • Gratis bezorging vanaf 50,- in NL en BE
  • Meer dan 10.000 tuinartikelen
  • Deskundig advies

Meest gestelde vragen tuincentrum.nl

Vragen:

Wat zijn de bezorgkosten?
Wij rekenen € 4,99 bezorgkosten beneden de € 50,-. Vanaf € 50,- is dat gratis.
Wat is jullie levertijd?
Wij leveren doorgaans alle producten binnen 2 dagen bij je af. Dus vandaag besteld, is overmorgen in huis. Sommige producten zoals bijvoorbeeld bomen, worden speciaal gerooid en komen vaak uit Belgie, dat duurt meestal 2 dagen langer. We geven echter na bestelling snel aan wanneer het geleverd wordt. Wat natuurlijk ook kan, is je eigen bezorgdatum kiezen tijdens het bestellen.
Bezorgen jullie ook op zaterdag?
Ja, natuurlijk! Je kunt gewoon de zaterdag kiezen bij 'afleverdatum' tijdens het bestellen.
Hoe zit het met garantie?
Op alle producten zit gewoon fabrieksgarantie. Op planten & bomen geven wij aanslaangarantie tot een half jaar na de datum van aankoop. Heb je een product besteld dat kapot blijkt te zijn? Neem dan direct contact met ons op via het contactformulier, zodat wij zo snel mogelijk kunnen zorgen dat er een werkend/heel product wordt bezorgd. Voor alle merkartikelen is de garantietermijn 24 (vierentwintig) maanden. De garantietermijn van 24 maanden gaat in vanaf de aankoopdatum. Deze garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten die al van toepassing zijn voor jou als consument. In geval van professioneel gebruik of daarmee gelijk te stellen gebruik is de garantie voor deze artikelen beperkt tot 12 (twaalf) maanden. Voor overige artikelen gelden wettelijke garantie. De wettelijke garantie betekent dat je altijd recht hebt op een goed product. Als een product niet deugt, heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van het geld als blijkt dat eerdergenoemde niet mogelijk is. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Als een aangeschaft product binnen de garantietermijn defect geraakt vul je het contactformulier in. Geef ovv het ordernummer aan wat het probleem is met welk product. Verstuur vervolgens het formulier. Je krijgt dan binnen 2 dagen een reactie van onze klantenservice. Per geval wordt er gekeken of je een vervangend product van ons ontvangt of dat het product voor reparatie in aanmerking komt. Je wordt hierover per e-mail bericht door onze klantenservice.
Kan ik bij jullie ook afhalen?
Jazeker, de dag nadat je bestelling is afgerond staat je order al klaar (mits alles voorraadartikelen betreft). Alle planten en bomen staan niet bij ons, wij hebben elke dag verse leveringen vanaf de kwekers. Zo kunnen we voordeliger leveren met oog voor kwaliteit. Het adres is Coenecoop 212, 2741 PK, Waddinxveen.
Zijn jullie prijzen inclusief btw?
Alle op de website vermelde prijzen zijn inclusief BTW. Dat betekent 6% op planten en bomen en 21% op non-plant producten zoals tuinaarde en tuinaccessoires. In je bestelbevestiging per email staat de BTW specificatie.
Bezorgen jullie alles zelf?
Zo'n 85% van de bestellingen bezorgen we zelf met onze eigen bezorgers en bestelbussen (die heb je hopelijk weleens in de buurt zien rijden!). Denk hierbij aan bomen, planten, tuinaarde, vijvers en bijvoorbeeld schuttingen. Dat kan simpelweg niet met pakketpost worden bezorgd. Maar bestel je een paar pakjes mest of graszaad, dan wordt dat met DHL of POST NL bij je afgeleverd (afhankelijk van het formaat). Natuurlijk sturen we je dan zo snel mogelijk de tracking code toe.
Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Kijk dan even op de pagina klachtenprocedure.
Hoe gaan jullie met mijn privacy om?
Lees dan even onze Privacy policy.
Hoe werkt het retouren van een bestelling?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 7 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 7 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 7 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Er zijn bij ons verschillende manieren hoe je een bestelling kunt plaatsen. Dat kan via de website door gebruik te maken van de winkelwagen functionaliteit en online betaalmethoden, per email door door te geven welke producten je wilt bestellen of per telefoon in overleg met een klantenservice medewerker. Als je online een bestelling plaatst voeg je de artikelen toe aan je winkelwagen, controleer je het overzicht om vervolgens door te gaan naar het invoeren van je gegevens. Afhankelijk van de gekozen betaalmethoden wordt er een betaalscherm getoond of de bestelling direct al bevestigd. Nadat deze stappen zijn doorlopen vind je het 'bedankscherm' en wordt er een bestelbevestiging met factuur naar het opgegeven emailadres verzonden.
Wat zijn jullie algemene voorwaarden?
Deze lees je hier.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem in dat geval even contact op met de klantenservice om antwoord te krijgen.

Ergens anders goedkoper gezien?

Laat het ons weten als je dit product ergens ander goedkoper hebt gezien.
We zullen contact met je opnemen en de prijs eventueel aanpassen, als
blijkt dat we boven de normale prijs zitten.

Uw persoonlijke gegevens worden niet opgeslagen.

* Verplichte velden

Bedankt!

We hebben je bericht ontvangen en nemen binnen 1 werkdag contact met je op.

Moment...

Winkelwagen

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen.

  • Bezorgd tot in je tuin (in NL & BE)
  • Kies zelf je bezorgdatum, ook op zaterdag
  • Vragen? Bel 085 - 40 16 555
  • GRATIS bezorging vanaf € 50, daaronder slechts € 4,99

Toegevoegd aan je winkelmandje

X

€ 0,00

Verder winkelen

Winkelmandje

artikel(en), subtotaal: € 0,00

Bezorgkosten € 4,99

Totaal: € 4,99

Naar winkelwagen

  Nieuw: kamerplanten.
Het product is uit de winkelwagen verwijderd.
Verder winkelen Naar winkelwagen